Teachers' Research in Language Education

by Verónica Sánchez Hernández

Speaker 1

Abstract

This publication includes studies in a variety of sociocultural, educational, and institutional contexts carried out in Mexico and Latin America, with various methodological designs and approaches from different theoretical perspectives. Therefore, in the current context of challenges, we seek to promote the exchange, discussion of experiences and results of texts are essential for the curriculum design, implementation and contribution of these programs. Therefore, language teacher education programs should be thought out beyond the framework of the traditional university, emphasizing that future language teachers need to respond to an increasingly diverse, changing, unequal and globalized world. To respond to these needs, training programs must be built on research results, not only for language teachers, but also for teacher educators.




About the author

Verónica Sánchez Hernández

Verónica Sánchez Hernández es profesora-investigadora de tiempo completo en la Facultad de Lenguas de la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. Obtuvo el grado de Doctor en Lingüística Aplicada por la Universidad Macquarie, Australia en 2009, ambas con la beca PROMEP/SEP. En la Facultad de Lenguas de la BUAP, la Dra. Sánchez ha sido coordinadora de la Maestría en Enseñanza de Inglés de 2009- 2013, y Secretaría de Investigación y Estudios de Posgrado de 2013-2016. Es miembro del Cuerpo Académico de Investigación, Literacidad y Desarrollo Docente. También ha participado como ponente en eventos nacionales e internacionales, como en MEXTESOL, FEULE, RILE, TESOL, American Association for Applied Linguistics y otros. Sus publicaciones y temas de investigación abordan la formación docente, desarrollo profesional y literacidad.